torsdag 4. februar 2010

Februarnytt

Noen nye kopptuer har sett dagens lys i dag. Den første er en helt vanlig kopptue i Paris, strikket på pinner 4,5. La opp 47 masker, strikket en omgang rett og en omgang vrangbord, annenhver pinne, til garnet var brukt opp. Den neste tuen er også i Paris, på pinner 4,5. Det er et hjertemønster, og jeg syns den var nydelig! Mønsteret fant jeg på Hobbyboden.

Jeg har strikket en genser til Johan, i størrelse 2-3 år. Garnet er Fritidsgarn, pinnene 4,5. Kunne nok brukt pinner 5, men nå ble det en god og tett høstgenser.




Mønsteret fant jeg i kjelleren på Å-bua, butikken der jeg bor. De har en mengde gamle mønstre og er man heldig får man ned for å titte! Elsker slike gamle mønstre, da ender man opp med noe ikke alle har.






2 kommentarer:

Karius sa...

Mytji fint håndarbei i bloggen din!
Bli spennende me en ny verdensborger,
fin jakke i hærli farge du har laga t han.
Ha goe strikkeglade daga:-)

Wenche/chawo sa...

Flotte koppertuer og nydelig genser,du har strikket.